balik kampung…

abah….mak… ad balik….hehehehe…tu nama samaran aku kt kampung… kt ofis aku yg selalu panggil aku ad…akob sorg jer… aduhai…. rindu betui nih…. jauh gak..kt Baling…Kedah…   dh lama aku tak bau aroma kampung… asyik bau kampung kat Padang Jawa jer….hehehehe… bukan aku taknak balik…tapi keadaan kewangan yang tidak dapat ku elakkan… namun…dgn bantuan rakan2…aku balik … More balik kampung…

alahai…’si semut kecil’…

hari bersilih ganti… suasana makin suram… kaki lemah tetap berpijak… ‘si semut’ kecil’ mengagahi ranjau yang perlu di redah… adakala di atas…adakala di bawah… namun…tetap jua menyinari suasana yang suram… adakah semua ini sementara…ataupun berterusan… sementara tentera-tentera ‘si semut kecil’… bergadai nyawa…membanting tenaga di medan perang… lolos di pijak ‘si merak’…. ‘si merak’ yang terkedek-kedek … More alahai…’si semut kecil’…

gatal tangan..

assalamualaikum… blog…aku tak tau nak tulis ape…tp… pertama kali aku menggatal tangan utk menulis blog…heheheh… tangan ni gatal betul nak bukak blog sendiri… mungkin dh ada kesedaran sivik kot nk ade blog sendiri… tak penah seumur hidup aku menulis dlm apa2 ruangan… mungkin bila dh ada blog aku sendiri ni,dpt lah aku menulis apa2 yang … More gatal tangan..