balik kampung…

highway waktu malam...
highway waktu malam...

abah….mak…

ad balik….hehehehe…tu nama samaran aku kt kampung…

kt ofis aku yg selalu panggil aku ad…akob sorg jer…

aduhai…. rindu betui nih….

jauh gak..kt Baling…Kedah…

sawah padi dan gunung menghijau...
sawah padi dan gunung menghijau...

 

dh lama aku tak bau aroma kampung…

asyik bau kampung kat Padang Jawa jer….hehehehe…

bukan aku taknak balik…tapi keadaan kewangan yang tidak dapat ku elakkan…

namun…dgn bantuan rakan2…aku balik juga minggu ni…

bersama isteriku yg tercinta….tak lupa juga baby yg kt dalam perut wife aku…heheheh…

tu pun sebab abah dan mak nak wat kenduri sempena wife aku pregnant anak sulung…

dah adat orang kampung aku camtu kan…wat jer la…

doa selamat…bacaan yassin…

jauh perjalanan…luas permandangan…

apa dah jadi kt kampung aku tu…kn…

ntah-ntah dah ade bangunan cam klcc kot….tp mustahil ler…

kengkawan kt kampung tu pun dh jadi apa tak tau la…

hmm….isk…rindunyer….

 

Ya ALLAH…

ya Tuhanku…

Berkatilah hidup kami sekeluarga…

semoga perjalananku ini…

dilindungi dari segala kejahatan,

dilindungi dari segala kesukaran,

dan jauhkan dari segala kecelakaan…

Ya ALLAH…

semoga permudahkan perjalanan kami….

dan memberkati kehidupan kami…

AMIN…..

*malam ni aku bertolak balik kampung…akob…tima kasih banyak…sbb tolong aku..bang ngah aku…dan semua yang terlibat…hehehehe…endding kredit ni…ehehehe…

*thank juga pada abg sabri a.k.a Tabuan…bg pinjamkan kete dia….[barang pancing saya letak kt umah ea…hehehhe]


3 thoughts on “balik kampung…

  1. Salam,

    Hai sayang 😀
    Mama pun xcited nk balik sb ni lah experience baru utk menghadapi kenduri melenggang perut…
    Selalu asyik baca dan dgr pengalaman org lain je…

    Yang paling penting mama dpt sambut dgn orang yg tersayang…
    BABAH dan BUNTAT KECIK mama ni heheheh…..

    Terima kasih yg tak terhingga kepada mereka yg memungkinkan kami utk merasai pengalaman ini….

    Mama doakan agar kebahagian kita ini diberkati Allah SWT dan berkekalan sepanjang hayat….AMIN

    Semoga perjalanan kita juga dilindungi semasa pergi dan balik…AMIN

Leave a comment